Konferencja podsumowująca projekt MARLO w Partnerstwie Kaczawskim

[Materiały konferencyjne do pobrania TUTAJ]

Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie”, wraz ze Stowarzyszeniem Kaczawskim, zorganizowało 12 lipca br. konferencję podsumowującą projekt współpracy pn. „Marki Lokalne Dolnego Śląska – tworzone z pasją” (MARLO).

Jest to projekt współpracy 7 Lokalnych Grup Działania z Dolnego Śląska: LGD Partnerstwo Ducha Gór, LGD Kwiat Lnu, LGD „Kraina Łęgów Odrzańskich”, LGD „Wrzosowa Kraina”, LGD „Szlakiem Granitu”, LGD Dobra Widawa oraz LGD Partnerstwo Kaczawskie.

Na uroczystą konferencję przybyło prawie 50 osób, w tym zaproszeni goście i oczywiście nasi lokalni rzemieślnicy, którym ten właśnie projekt był poświęcony. Rękodzielnicy i wytwórcy przywieźli na spotkanie swoje piękne wyroby, które ulokowane zostały na wspólnej wystawie. Było więc bardzo kolorowo i rozmaicie: mąka, miody, ceramika, pierniki, wiklinowe kosze, świece, drewniane cuda, zapachowe sakiewki i mgiełki zapachowe, szydełkowe maskotki, kocyki i torebki, a nawet ręcznie wykonane postacie z Pana Tadeusza Adama Mickiewicza!

Z kolei w drugiej części sali organizatorzy przygotowali stoły z poczęstunkiem z lokalnych produktów. Tu nie mogło więc zabraknąć swojskiego orkiszowego chleba, ciasteczek i podpłomyków z Domu Chleba z Radzimowic, wędlin i wyrobów rybnych z Izby Rybackiej z Podgórek, pierożków z gęsiną z Młynu Wielisław z Sędziszowej oraz znakomitych deserów na bazie gruszki – z Gościńca pod Gruszą ze Starej Kraśnicy. Równie smaczne okazały się marmolady z jabłek oraz jabłecznik z Villa Greta z Dobkowa, miód z BeeKapella z Podgórek, domowe ciasta przygotowane przez panie z KGW Dobków oraz woda Wojcieszowianka w dwóch wariantach: Madame Irene w wersji gazowanej oraz Monsieur Stanislas w wersji niegazowanej.

Konferencję rozpoczął Prezes Stowarzyszenia LGD Partnerstwo Kaczawskie, Piotr Pieniążek oraz Gabriela Męczyńska, skarbnik LGD i dyrektor biura. Oboje powitali przybyłych gości i nastąpiło uroczyste otwarcie spotkania. Pani Gabriela Męczyńska przedstawiła informacje o realizacji projektu, co udało się zrobić, jakie są rezultaty i nasze przemyślenia. Przypomnijmy, że projekt realizowany jest od października 2020roku, a dzięki niemu udało się m.in. umieścić Geopółki w aż 40-tu miejscach obszaru LGD Partnerstwo Kaczawskie, wydać 2000 sztuk Katalogu produktów lokalnych, zakupić 30 tablic z informacją o Geoparku Kraina Wygasłych Wulkanów czy wykupić tzw. rozkładówkę na artykuł w miesięczniku Weranda Country.

Kolejnym punktem konferencji była prezentacja przedstawiona przez panią Julię Jankowską, Dyrektora Sudeckiej Zagrody Edukacyjnej. Pani Julia opowiedziała o dotychczasowym dorobku Geoparku Kraina Wygasłych Wulkanów, od czego wszystko się zaczęło, o przyjaźni i wieloletniej współpracy wielu ludzi, dziesiątkach spotkań i aktualnej sytuacji aplikacyjnej UNESCO.

Następnie połączyliśmy się on-line z panią Olgą Gałek, specjalistą ds. marki lokalnej z Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych z Krakowa. Pani Olga przedstawiła zebranym prezentację dotyczącą zarządzania marką lokalną oraz cenne informacje o tym jakie są korzyści i obowiązki dla potencjalnych użytkowników znaku, o sieciowaniu i współpracy.

Na koniec połączyliśmy się z panią Alicją Woźnikowską-Woźniak ze Studia projektowego Dinksy z Cieszyna. Firma Dinksy zaprojektowała dla nas dwa lata temu logo Geoparku oraz opracowała całą księgę wizualizacji tego znaku. Tym razem, w ramach projektu MARLO, zleciliśmy paniom ze Studio Dinksy, ewaluację i uzupełnienie systemu identyfikacji wizualnej naszego znaku Geopark Kraina Wygasłych Wulkanów. Na konferencji wszyscy zebrani, w tym rzemieślnicy, mogli więc posłuchać podsumowania tej ewaluacji, zobaczyć na przygotowanej prezentacji m.in. jakich błędów nie popełniać przy stosowaniu logo Geoparku, szaty graficznej czy ustalonych czcionek.

Po przedstawionych prezentacjach przyszedł czas na podsumowanie, wspólne rozmowy, dyskusje i poczęstunek. Projekt na pewno pomógł wprowadzić markę Geopark Kraina Wygasłych Wulkanów w przestrzeń przedsiębiorczości, rozwinąć odpowiednią koncepcję tej marki i stworzyć sieć przedsiębiorców lokalnych. Warto było go realizować. Mamy nadzieję, że nasi rzemieślnicy poczuli się docenieni, wypromowani i zintegrowani, bo przecież m.in. taki był cel. Ogromnie się cieszymy, że na naszym terenie jest tylu utalentowanych ludzi, a dzięki projektowi mogliśmy pomóc w promocji ich wyrobów. Bo nasza marka lokalna Geopark Kraina Wygasłych Wulkanów to nie tylko geologia i piękno przyrody, ale przede wszystkim ludzie.
Dziękujemy wszystkim za obecność na naszym spotkaniu.

Serdecznie dziękujemy firmie Wojcieszowianka S.A. za zaopatrzenie naszego wydarzenia w smaczną, lokalną wodę. Dziękujemy Stowarzyszeniu Kaczawskiemu za dużą pomoc w organizacji wydarzenia, pani Stefanii Grzeczkowskiej za pomoc w urządzaniu sali, pani Halince Marzec i paniom z KGW Dobków za smaczne domowe ciasta.

[Materiały konferencyjne do pobrania TUTAJ]

Konferencja zorganizowana w ramach projektu współpracy „Marki Lokalne Dolnego Śląska – tworzone z pasją”. Projekt współfinasowany jest ze środków Unii Europejskiej z EFRROW, działanie M19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach Inicjatywy LEADER” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, poddziałanie 19.3 „Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania”

tekst: Marta Cieślak, LGD Partnerstwo Kaczawskie    

 

warsztaty w Krainie Wygasłych Wulkanów
Poprzedni wpis
Warsztaty dotyczące zarządzania marką Geopark Kraina Wygasłych Wulkanów
Menu
Wakacje 2021
kalendarz wydarzeń
Sprawdź
Wakacje 2021
kalendarz wydarzeń
Sprawdź
Skip to content