Co to jest?
To zestaw elementów graficznych, kolorów, symboli i czcionek, dzięki którym Geopark jest rozpoznawalną marką. Materiały promocyjne Krainy Wygasłych Wulkanów powinny być wykonywane w tej właśnie konwencji plastycznej, aby dla odbiorcy od razu jasne było, o jaki region chodzi!
Z czego się składa?
Nasza identyfikacja składa się z czterech najważniejszych elementów:
- Logotyp
- Barwy
- Elementy ilustracyjne
- Typografia
Aby projekt był spójny i profesjonalny, należy bezwzględnie stosować wszystkie te elementy. Są opisane oraz dostępne do pobrania poniżej.
Jak powstała?
Identyfikacja powstała w ramach współpracy ze studiem graficznym DINKSY z Cieszyna. Podstawą do przygotowania identyfikacji były dwudniowe warsztaty z mieszkańcami regionu.
Tu możesz zobaczyć prezentację wprowadzającą w nowy świat identyfikacji naszego Geoparku.
Elementy identyfikacji
Księga znaku określa elementy graficzne, które identyfikują Geopark. Znajdują się tam szczegółowe informacje o logotypie, barwach, typografii, elementach ilustracyjnych, a także zasady ich stosowania.
1. Logotyp
Logotyp to symbol Geoparku. Składa się ze znaku graficznego (logo) oraz tekstu (typografii).
Logotyp Geoparku występuje w następujących wariantach:
1. Z nazwą po polsku lub po angielsku
2. W wersji dwujęzycznej
3. Jako symbol bez tekstu – tylko do zastosowań w małych formach, gdzie tekst nie byłby czytelny (np. nadruk na długopisie).
Kolorystyka logotypu:
1. Kolorowy – w wersji podstawowej
2. Kolorowy – w ośmiu wersjach uzupełniających
3. Monochromatyczny – w jednej z dopuszczalnych barw, na czarno, lub na biało (przy ciemnym/kolorowym tle)
Światowe Geoparki UNESCO oraz Światowa Sieć Geoparków
2. Kolorystyka
W identyfikacji Geoparku powinno się stosować określoną kolorystykę. Do wyboru są następujące warianty:
podstawowy – barwy zawarte w podstawowej wersji logo (wykorzystywane powszechnie, m.in. na tej stronie internetowej)
alternatywne – osiem zestawów barw, w których może występować logo oraz elementy ilustracyjne
3. Elementy ilustracyjne
Wokół tekstu i zdjęć w materiałach promocyjnych powinny pojawiać się elementy ilustracyjne:
“kamienie” – figury w zastosowanej kolorystyce
“ilustracje” – linearne rysunki elementów charakterystycznych dla regionu
4. Typografia (czcionki)
W materiałach Geoparku stosujemy dwa kroje pisma (czcionki).
Manier – tylko do nagłówków, informacji wyróżnionych.
Neue Einstellung – do dłuższych bloków tekstu.
W zastosowaniach internetowych możliwe jest stosowanie czcionki Poppins.
Jak stosować księgę znaku?
Identyfikację wizualną stosujemy od 2019 roku we wszystkich materiałach, które promują nasz Geopark. Mogą być to materiały papierowe (ulotki, plakaty), tablice terenowe, gadżety, grafiki internetowe.
Poniżej znajdują się rezultaty audytu wykonanego przez projektantów, w którym wypunktowano mocne i słabe strony dotychczasowych rozwiązań. Jest on dobrym materiałem edukacyjnym i referencyjnym.