Spotkanie grupy roboczej branży turystycznej 6/10/2020

W dniu 6 października 2020 w Sudeckiej Zagrodzie Edukacyjnej w Dobkowie miało miejsce spotkanie przedstawicieli branży turystycznej z całego regionu. Dziękujemy jeszcze raz za liczne (było nas 40 osób!) przybycie. Tutaj znajdziecie relację ze spotkania na stronie LGD Partnerstwo Kaczawskie.

Poniżej podsumowujemy wszystkie omówione potrzeby:

1. Jedno miejsce, w którym łatwo będzie znaleźć kontakt do innych

Chcemy Wam pomóc w łatwym odnajdowaniu partnerów do współpracy w regionie. Będziemy używać do kontaktu z Wami dwóch narzędzi:

1 – Lista mailingowa

Utworzyliśmy listę mailingową adresów, które podaliście we wtorek na spotkaniu. Jeżeli ktoś nie chce być na tej liście, może kliknąć rezygnację na samym dole tego maila. Jeżeli zaś znacie kogoś, kto się na tej liście nie znalazł, a chciałby, niech napisze do mnie w tej sprawie na [email protected].

2 – Grupy na Facebooku

Prowadzimy dwie grupy zamknięte: Noclegi i gastronomia oraz Atrakcje turystyczne. Wybierzcie grupę stosowną do profilu Waszej działalności i kliknijcie prośbę o dołączenie do grupy (jeżeli jeszcze tam nie jesteście). Możecie wysłać też innym zaproszenie.

Co dalej?

Utworzymy bardziej rozbudowaną bazę danych, zawierającą nie tylko informacje kontaktowe, ale także możliwości, które każdy z Was chce zaoferować innym i rodzaj projektów, w których chce uczestniczyć w przyszłości. Będziemy Was o tym informować, jak tylko odnajdziemy sensowne rozwiązanie techniczne.

2. Udział w projektach

Zarówno Stowarzyszenie Kaczawskie, jak i LGD Partnerstwo Kaczawskie realizuje różnorodne projekty dla różnych grup odbiorców. Dostajemy też informacje z ogólnopolskich i regionalnych sieci o projektach realizowanych przez inne podmioty. Będziemy się z Wami dzielić tymi informacjami za pomocą maili oraz w grupach na Facebooku.

Aktualnie można zgłosić się do udziału w projekcie “Marki lokalne Dolnego Śląska – tworzone z pasją”.

3. Promowanie wizerunku całego regionu | zwiększenie rozpoznawalności marki Geoparku Krainy Wygasłych Wulkanów | graficzne ujednolicenie materiałów promocyjnych

Jest to zagadnienie, które jest nam szczególnie bliskie i do tej pory udało nam się zrealizować kilka kroków. Są to:

  • Stworzenie identyfikacji wizualnej Geoparku Krainy Wygasłych Wulkanów. Inicjatywom społecznym i niekomercyjnym projektujemy materiały promocyjne zgodne z identyfikacją wizualną Geoparku bezpłatnie, bezpłatnie też tłumaczymy je na język angielski. W przypadku materiałów realizowanych przez podmioty prywatne podpowiadamy jak ją wykorzystywać w swoich materiałach (konieczne jest wcześniejsze przejście certyfikacji – patrz punkt poniżej)
  • Przyznawanie Certyfikatu Geoparku podmiotom komercyjnym/turystycznym, z czym wiąże się podpisanie umowy licencyjnej na używanie znaku Geoparku.
  • Złożenie dokumentacji aplikacyjnej do Światowej Sieci Geoparków UNESCO jako Geopark Kraina Wygasłych Wulkanów
  • Wydawanie (głównie za sprawą środków LGD Partnerstwo Kaczawskie) materiałów promocyjnych dla całego obszaru LGD, zgodne graficznie z identyfikacją wizualną Geoparku.
  • Prowadzimy stronę gorykaczawskie.pl, gdzie promujemy atrakcyjne miejsca w terenie, geopunkty, zabytki, a także miejsca oferujące noclegi, gastronomię czy pracownie/galerie/warsztaty. W zakładce “Informacje – dla biznesu” znajdziecie formularz dodania swojej usługi. Zakładka ta będzie jeszcze rozbudowana, abyście znajdowali tam wszystkie najważniejsze informacje dla siebie w jednym miejscu.

Wasze uwagi i pomysły zanotowaliśmy podczas spotkania, ale przyjmujemy je też na bieżąco drogą mailową i poprzez grupy na Facebooku, a w dalszych działaniach będziemy je w miarę możliwości uwzględniać.

4. Wymiana produktów | pozyskanie miejsc na prezentacje swojego produktu | prezentacja produktu w galeriach/punktach informacji

Na spotkaniu padły propozycje ze strony miejsc, które mogą przyjąć w komis (na sprzedaż) czy na wystawę produkt lokalny wytwarzany przez innych. Aby ułatwić kontakt tym, którzy chętnie rozpromują swój produkt i tym, którzy mogą go promować, budujemy bazę kontaktów (patrz punkt 1.)

5. Udział w imprezach organizowanych przez innych

Niektórzy z nas, dotyczy to zwłaszcza partnerów samorządowych czy galerii, organizują imprezy, festyny, święta, wystawy itp. Aby ułatwić kontakt organizatorom i potencjalnym wystawcom, budujemy bazę kontaktów (patrz punkt 1.)

6. Wzajemna promocja | wymiana materiałów promocyjnych

Lokalne punkty informacji turystycznej (CIT Złotoryja, Świerzawa, Wieża w Siedlęcinie), w tym prowadzony przez nas punkt informacji turystycznej w Sudeckiej Zagrodzie Edukacyjnej w Dobkowie chętnie przyjmą Wasze materiały drukowane. Możecie nam je przesłać lub przywieźć przy okazji.

7. Współpraca samorządu z mieszkańcami i biznesem

Z naszego doświadczenia samorządy w regionie Krainy Wygasłych Wulkanów są otwarte i chętne do współpracy, zarówno z mieszkańcami jak i przedsiębiorcami. Nie krępujcie się przekazywać im swoich pomysłów. Jeżeli nie wiecie, do kogo się zgłosić w swojej gminie czy powiecie – podpowiemy.

8. Stworzenie regionalnej pamiątki

Rzemieślników i artystów zapraszamy do przedstawiania pomysłów na pamiątki promujące region. Starostwo Powiatowe w Jaworze na spotkaniu zgłosiło zainteresowanie dystrybucją takich pamiątek wśród gości i partnerów, jesteśmy pewni, że będą tym zainteresowane również inne samorządy. Zgłoście swój udział w projekcie “Marki Lokalne Dolnego Śląska – tworzone z pasją”, możecie również przesyłać nam zdjęcia Waszych propozycji, będziemy w przekazywać je dalej zainteresowanym.

9. Integracja

Na spotkaniu padły propozycje spotkań w mniej formalnej atmosferze, a także organizacji następnych spotkań w różnych miejscach, abyśmy mogli poznawać siebie nawzajem. Następne spotkanie mamy nadzieje zorganizować u kogoś, kto będzie chętny nas wszystkich ugościć.

10. Dobra współpraca | wymiana doświadczeń | nowe kontakty

Bardzo wielu z Was podało jako swoją potrzebę dobrą, partnerską współpracę. Jest to dla nas wszystkich szalenie istotne, a sukces takiej współpracy zależy od każdego z osobna. Stowarzyszenie Kaczawskie  i LGD Partnerstwo Kaczawskie mogą wspierać tę współpracę poprzez:

  • organizację spotkań/burz mózgów/dyskusji i prowadzenie bazy kontaktów – aby pomóc Wam znaleźć potencjalnych partnerów czy kontrahentów i wymienić doświadczenia
  • zbieranie i dystrybucję istniejących materiałów promocyjnych, a także koordynację tworzenia wspólnych materiałów
  • przekazywanie Wam informacji o dostępnych projektach, warsztatach, konferencjach, szkoleniach, konkursach grantowych,
  • promowanie wszystkich chętnych podmiotów na stronie gorykaczawskie.pl – poprzez własną wizytówkę oraz promowanie organizowanych wydarzeń/warsztatów w zakładce “kalendarz”.

Wy możecie:

  • zapraszać inne podmioty do współpracy, tworzyć wspólne produkty i materiały promocyjne
  • organizować spotkania u siebie
  • informować nas i innych o ciekawych inicjatywach, o których słyszeliście lub dzielić się dobrymi praktykami podpatrzonymi w innych miejscach
  • informować gości/klientów o regionie Krainy Wygasłych Wulkanów i innych ciekawych miejscach/inicjatywach w okolicy.
    przekazywać swoje uwagi i propozycje zmian.

Dalsze kroki

Pracujemy nad konkretnymi propozycjami i rozwiązaniami technicznymi i na następnym spotkaniu przedstawimy Wam:

  • kalendarz wydarzeń w Geoparku (online na www.gorykaczawskie.pl), jego funkcjonowanie i propozycję promocji
  • propozycję rozwoju certyfikatu Geoparku – dla tych, którzy już go otrzymali i tych, co się o niego ubiegają
  • propozycję rozwoju programu Paszportu Odkrywcy Krainy Wygasłych Wulkanów
  • propozycję materiału promocyjnego dla regionu – podkładki restauracyjnej/śniadaniowej

Następne spotkanie planujemy zorganizować około połowy listopada 2020, zbieramy propozycję innych tematów oraz miejsca, w którym mogłoby się odbyć.

warsztaty w Krainie Wygasłych Wulkanów
Poprzedni wpis
Aplikacja do UNESCO złożona!
Następny wpis
Zbiórka nadal trwa! 20.000 zł na koniec 2020 roku! Utrzymajmy przy życiu lokalne działanie. #dzialanieniewygasa
Skip to content